SIN Cebolla, por favor.... Gracias! - Reisverslag uit Torre del Mar, Spanje van Marleen Wiedhaup - WaarBenJij.nu SIN Cebolla, por favor.... Gracias! - Reisverslag uit Torre del Mar, Spanje van Marleen Wiedhaup - WaarBenJij.nu

SIN Cebolla, por favor.... Gracias!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 April 2005 | Spanje, Torre del Mar

Hola lieve plopjes,

Hier een wat verlaat verslag vanuit Andalucia. Ik ben al helemaal gewend geraakt aan het geluid van de tikkende dominostenen op de witte plastic tafels en de tapas servetjes die zijn uitgestald over de aftands lelijke stenen vloeren. Ik ga even alle robuuste opmerkelijkheden van de Spaanse cultuur voor jullie en voor mezelf op een rijtje zetten.
In Nederland erger ik me immer dood aan langzame Turkse families die de grachten in Utrecht versperren. In Nederland word dan ook niet raar opgekeken als je er ene dan wel twee de gracht in duwt. Hier, in de nauwe straten, vol met verkeerd geparkeerde, gedeukte Seats, loopt menig oud vrouwke nog niet op de helft van het tempo wat je normaal van de gemiddelde turk gewend ben. Ik moet mezelf dan ook vaak de spreuk ´ne pasa nada, ne pasa nada´ toe fluisteren om niet uit de pan te escaleren. Alles gaat hier langzaam. En waarom de siesta nog steeds bestaat is mij ook een compleet raadsel. Wat dat betreft, Celinha, zou jij het hier superb vinden!
Wat ik niet verwacht had van te voren, is hoe ontzettend mooi de omgeving hier is! Niet normaal. Malaga vind ik dan ook een mega stad. Er staan ook gewoon sinaasappelbomen op straat, weliswaar verrot, maar ja, dat gooit alleen maar makkelijker! Ik vind het wel een stelletje vieze ongezonde mensen bij elkaar hier, in Torre en Velez Malaga (waar het kantoor nu is). In Malaga zelf, lopen alle meisjes er helemaal opgetut bij.
Verder, als DJ in Nederland zou ik nooit zo veel gehoorsbeschadiging kunnen oplopen als hier in een dag, de squad-bikes en opgevoerde scooters zijn reuze in, en toeteren doen ze hier minstens 3 minuten achter elkaar, ook al is er niks aan de hand. Ik zie dan ook veel bijna-ongelukken.
Over mijzelf, zoals jullie weten, heb ik best een robuuste tijd achter de rug. Ralph is gekomen, en gegaan. Iedereen weet nu hoe het zit, dus zal me daar verder even niet over uitwijden. Ik ben dit weekend verhuist, echt super chill appartement, met twee Belgen die ik niet altijd evengoed kan verstaan, maar ze zijn geweldig! Ik ging al die tijd al veel met Tom om, dus dat is echt gezellig. Ik heb mijn eigen badkamer en hij is zoooooo gezellig en zoooooo overdreven, GOEIE MAR!
Ik zal ook nog even een korte beschrijving geven van hoe een week er normaal gesproken uitziet.
Ik werk elke dag van 8 tot half 5. Ik moet verschillende dingen doen, van het houden van sollicitatiegesprekken (! Jaja, helemaal alleen!) tot het plaatsten van Noorse advertenties in een blad waar ik de ballen niet van snap.. ik vind het super! Mijn collega’s zijn ook meteen mijn vrienden. Het meeste ga ik om met Tom, Pascal maar die is nu gevamossed, Bas Malaga Bas, Pepijn en Ruben. We volgen alle voetjesbal wedstrijden en gaan daarvoor of daarna etwas essen. In het weekend gaan we meestal naar Malaga, compleet escaleren. Dan beginnen we meestal in El Palo, het ínternationale talenstudenten voorstadje en eidigen we soms, als de zon al weer schijnt, in Torremolinos, om Dikke, Rode, Opgeblazen Duitsers uit te schelden. Dude, thats my favorite thing!
Verder, Paula komt hoogstwaarschijnlijk mid mei! Kei gemutlich! Gaat leuk worden.
Slecht nieuws: JOEP-E is overleden! Ik ben best verdropsig nu!
Nu moet ik plassen, bij het plaatselijke hangcafe, met de tikkende dominostenen en lelijke stenen vloer, want de Spanjaarden doen er nu al geruime week over om de toilet op het kantoor te maken....24 uur service, MY ASS!
Hasta Snel!
Velez-Marleen, formally known as Torre del Marleen

• 19 April 2005 - 07:32

Himpeke:

Lieve Marleentje, wat een mooi Live-verslag! Ik zie het helemaal voor me... Escaleer maar niet te veel, pas op jezelf en HAVE FUN! Liefs XXX

• 19 April 2005 - 07:36

Marleen:

Mijn nieuwe adres is;

Calle Molino de Velasco 16, 5ºE1
    29700 Vélez-Málaga
    España

• 19 April 2005 - 07:58

Ellen:

zoals beloofd een berichtje! klinkt goed allemaal! geniet ervan!! kus ellen

• 19 April 2005 - 07:58

Pien:

He laivertie! Wat een mooie verhalen toch maar weer om te lezen zo 's ochtends vroeg achter mijn computertje! vond t gezellig om weer eens bij te kletsen, moeten we vaker doen. dikke kus& geniet maar hard!

• 19 April 2005 - 09:28

Papaver:

Je leeft robuust, je doet robuust, maar je schrijft heel pittoresk! Geweldig, je verslag.Hoe kom je eigenlijk aan al die humor?
    Hou van je, gedrochter!