Hoooooooly Pakwa! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marleen Wiedhaup - WaarBenJij.nu Hoooooooly Pakwa! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marleen Wiedhaup - WaarBenJij.nu

Hoooooooly Pakwa!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 Maart 2008 | Nepal, Kathmandu

Namaste my friend!

Jippeeeee! Jeeuh! Wat een leuke reacties allemaal! Viel net van mijn kruk van het grinniken ik wierp een kneiter harde lach die menig Nepalees tegen de vlakte kreeg. We zijn weer een aantal dagen verder en ik weet weer niet wat te schrijven…...

Nepal is een droom!!!! En dan niet alleen omdat het zo fantastisch is maar ook omdat je bijv. tijdens een powernapje van een kwartier (Celinha: een k.w.a.r.t.i.e.r…) ook vaak een verhaal bedenkt waar drie boeken over geschreven kunnen worden. Zo ook hier. Ik maak zoveel mee, heb zo veel indrukken, hoofdstukken en ‘korte verhaaltjes’…

Even een paar op een rijtje:

Gisteren was het Holy Pakwa; een Nationale feestdag om de aantocht van het regenseizoen te vieren (waarom mag Sindhu weten…). Wat ze dan doen is je de ZIEKTE in bekogelen met plastieken zakken met daarin gekleurde verf. Toeristen met borsten zijn het favoriete slachtoffer. Jullie denken nu vast allemaal: “Oh, leuk een feestje, DAAR zal Marleen van genoten hebben!” Nou…… in de praktijk is het soms iets minder plezant. Ten eerste kan ik je verklappen dat het rete-pijn doet als iemand vanaf een afstand van een meter, of vanaf een gebouw van 20 meter een bom verf op je knalt. Daarnaast is het helaas voor menig hitsig Nepalees DE dag om vrouwen ‘aan te randen’. Dit is ook mij overkomen helaas. Ik zat met Irja en Nina in de taxi (alle deuren en ramen gesloten want anders trekken ze je er gewoon uit) en waren op de plek van bestemming aangekomen. Helemaal in kleuren, verf in neus, ogen, oren and what more. Doodeng want er stonden al tachtig dronken mannen om de taxi tegen de ramen aan te slaan. We hadden de trap die we moesten nemen al in het vizier en we riepen: ‘ Een, twee drie GOGOGO” . Ik was echter het bokje. Door twintig man werd ik op de grond gesmeten en, poging tot, je weet hoe sterk ik ben in blijf-van-me-lijf; ‘gefondled’. Ik kon he-le-maal niks. Liep als een debiel met een plastic zakje om me heen te meppen. Zag er vast leuk uit.. Overal sneeen en pijn etc. Bah. Tot overmaat van ramp waren Nina en Irja een andere trap opgerend en was ik ze kwijt. Gelukkig waren er een aantal Duitsers die alles hadden gezien en die hebben me vervolgens geholpen. Wat een avontuur. Later was ik het al weer ‘vergeten’ hoor, en heb ik iedereen hard terug gepakt en hebben we met 15 liter verf op ons nog goed hard staan dansen in de zon op een dakterras met toeristen en lievere Nepaleesjes. Dus no worries!

‘S Avonds had ik weer afgesproken met Sishir en hebben we met zn vieren gegeten. (Nina, Sami, Sishir en ik) Daarna naar de Fire Club want Dj Turbulady zou daar draaien. Jaha! Wel mooi; niet mijn beste performance ever, maar zeker vet.

Morgen ga ik misschien met Irja naar Chitwan al, voor een aantal dagen. Neushoorntjes rijden en Olifantjes knuffelen. En misschien een Tijger uitlaten en met Malaria Mugjes traditioneel Nepalees dansen. LEUK ! Hoop dat het doorgaat. De bus (7uur lekker genieten van hobbelwegen en bergafgronden) hebben we al moeten betalen anders zat ie vol. Straks moeten we beslissen….

Ik weetook al iets meer over mijn Trek: AnnaPurna (Base Camp). Zoek het maar op. (Ro: voor zoiets zou ik ook jou achterna komen dus….) ZO MOOI. Die Bergen! Holy Himalaya! Ik heb ook contractueel geregeld dat mijn gids zal gaan voldoen aan mijn wensen: Knap, Grappig, Charmant, Sterk en Slim. Dus komt goed.

Ik wil nog zoooo veel zeggen, maar heb helaas-geitenkaas niet genoeg tijd, want er moet geflyered worden! Vanavond geven we een briefing aan de mogelijke acts voor het evenement, zoals de DJ’s (Sishir, (zucht!!!), o.a.) en band (?).

Nogmaals bedankt voor jullie lieve, geintresseerde maar voornamelijk hilarische reacties allemaal. Heel leuk om te lezen.

Even nog tussen neus en sch*mlippen door: ik kom HEUS wel terug. Het kan gewoon een jaartje langer duren; That’s All!

Mis jullie. Maar van Heimwee is nog steeds geen sprake,

Namaste,

Marlenepal

PS: Papa: Hilmalaya is inderdaad een FANTASTISCHE woordgrap. Keep ‘m coming!
PS 2: Celinha: Over paaseieren gesproken: ik heb er gsiter een paar tegen me aan gekregen. Leuk effect in de zon! Maar je kent mijn liefde voor rauwe eieren.. Yesser and his Nephew-eths. Peace to the Pooty Tang. Wa Da Tah, my friend, Wah Da Tah….


  • 22 Maart 2008 - 11:19

    B To The Fg:

    Wa da tah fo sho' my friend.
    Nou ondanks je Holy Pakwa fondeling-experience (nothing holy about that lijkt mij) klinkt het allemaal weer prachtig. Neem volgende keer maar wel een (ass-whooping/hit'm where it hurts/fondle-me-Elmo-)sjerpa mee tijdens de feestdagen om als laatste de taxi uit te rennen.
    Maar wat fijn dat je al je eerste draai-sessie hebt gehad, even proefdraaien en weer een mooie voor op de draailijst.
    Ik las ook iets over powernapjes, wel beetje krap tijdsbestek viel mij op ;). I quote "if you're tired you take a nap'a, you don't go to Napa", in jouw geval Nep'al hihihi.
    Anyhoward, olifantjes rijden heb je natuurlijk al gedaan dus ik snap dat de neushoorn het alternatief is, klinkt ook als een Albert Heijn excellent idee. Schijnen heel aanhankelijk diertjes te zijn jegens menschen :))
    Je bergtrek-plannen klinken ook zupa, zal het later eens uitzoeken, en met een gids die aan alle omschrijvingen voldoet heb je immer iets om naar te kijken (laat hem dan wel voorop de berg oplopen ;))
    Veel plezier met flyeren heute tag en je weet, als je je verveelt kun je altijd 'even' bij Delifrance gaan zitten. And keep quiet op deze zaterdag van het jaar. Be good, take care, loveth thou!
    xx

  • 22 Maart 2008 - 12:27

    Daan:

    Haha, Hoe vet, een verf-fight! Ik wil ook een verf-fight!! Misschien dat je dat even kunt organiseren als je terug bent, hier in Utrecht. Verder ben ik helemaal niet jaloers op jouw avonturen en sneeuwt het hier af en toe. Heel fijn dus. XX

  • 22 Maart 2008 - 12:47

    Hilmalaya:

    Hi schatje, ik heb je net gesproken, maar toch even een reactie op je boeiende verslag. Fijn dat je zo geniet. Dat "paintballen" heeft me op een idee gebracht: morgen met Pasen ga ik dat als verrassing hier thuis organiseren met papa, oma, de jongens, Nano en Poesje (ipv eieren verven). Is weer eens wat anders. De tuin is hier af en toe net zo wit als de toppen van de Hilmalaya, net Winter Wonderland. Succes en veel plezier met alles XXX

  • 22 Maart 2008 - 13:37

    Sas:

    Wat een verhaal zeg! Ik kom er nu pas achter wat je echt leuk vindt en zal mijn gedrag daarop aanpassen als je weer thuis bent!:-) Ik mag wel zeggen dat jouw leven op dit moment een stukje spannender is dan dat van ons. Wij proberen nog steeds de winter te overleven. Net weer een giga hagelbui over ons heen gehad en met ons supersonisch ontworpen dak (kruisvorm) hebben we weer vier grote bulten met witte bevroren korrels in de tuin liggen. Dat duurt weer eeuwen voor dat is weggesmolten. Dan kunnen ze op het journaal wel zeggen dat het voorjaar is begonnen, dat is de grootste bulshit die ik de laatste tijd gehoord heb! :-)
    Heb je de foto van de kittens nog ontvangen? Heel veel plezier nog over there en de groeten van ons allemaal!

  • 22 Maart 2008 - 13:38

    Koenraad:

    Zusje, klinkt hilmalarisch die verfgevechten, vind het wel zielig voor die nepalezen dat ze een tas tegen hun neus aan kregen van je. Je moet wel een beetje respectvol omgaan met de lokale bevolking.

    Ik ga, nu jij er niet bent, zeker winnen met paaseieren zoeken. JAA!! IK HEB ER EEN!!!

    Kus, kr

  • 22 Maart 2008 - 13:39

    Papakoen:

    Je had het kunnen weten: Holy Pakwa staat voor Holy Pakwatje pakken kunt. Is ze bij jou dus aardig gelukt.En dat Duitsers aardig kunnen zijn, weet je nu ook zeker! Wat een turbopowertrip maak je overigens! Dat evenement lijkt me nog het saaiste onderdeel van je Nepalese experiences. En wat de Annapurna betreft, zorg er wel voor dat je zuurstoffles goed gevuld is!
    Lieve gedrochter:Enjoy en Take care! xx

  • 22 Maart 2008 - 13:48

    Koenraad:

    Zusje, klinkt hilmalarisch die verfgevechten, vind het wel zielig voor die nepalezen dat ze een tas tegen hun neus aan kregen van je. Je moet wel een beetje respectvol omgaan met de lokale bevolking.

    Ik ga, nu jij er niet bent, zeker winnen met paaseieren zoeken. JAA!! IK HEB ER EEN!!!

    Kus, kr

  • 22 Maart 2008 - 14:41

    Voorhoofd:

    Hey merlijntje!! Wat leuk om je verhalen te lezen!! We moeten je nog een jaartje or so, missen hier op de 24-bis, zie ik! Jammer jammer, geen spinazietaarten voor ons!! Hoe is het met mijn nikies?? Gaan ze de himalaya trotseren? Nou, we miss you and love you!!! Dikke kussen

  • 22 Maart 2008 - 15:36

    Ankypanky:

    Tjeezus wat een experience! ZO veel, zo kleurrijk, zo veel man, zo Nepalees!! Wordt het nu Tom of Sishir? Of mag je er daar twee hebben? Bungyjumpen en alleen de Himalaya op, schat ik heb je onderschat!!! Trots op je, lefgoozertje!
    Nu evenmijn rol pakken : be careful! Zie je graag terug, al kan dat nog jaren duren naar ik begrijp. Wil overigens ook wel die kant op komen hoor!
    dikke hug,
    ankypanky

  • 22 Maart 2008 - 16:48

    Je Vallemans:

    Marremans! Wat een leuk verhaal weder! Zat zojuist nog naar de holy pakwa op tv te kieken! Maar ik zag je niet! Jammer, maar je lag natuurlijk ook op de grond. Hoe gaat het verder met je matties daar? En heeft pettemans nog van haar garnalensalade genoten? IK vind je verhalen leuk! IK verwacht je wel terug over 2,5 week hoor! PLEASE?!?!?! Enjoy!

  • 22 Maart 2008 - 19:49

    Suddle D:

    Hmm, well since I can't read Dutch, all I can say is I hope you are having a good time (but it looks like you are), and I am jealous of all the great places you get to see! Have fun and lots of love and I hope to see you again very soon...

    PS. I may never make it to Kathmandu, but Man, can my cat doo doo! CatManDoodoo, get it?!?!

  • 23 Maart 2008 - 15:53

    Oma:

    Lieve Marleentje: Papa heeft al je berichtjes net voorgelezen. Je hebt dus wel veel leuke dingen gedaan, maar ook een minder plezierige ervaring gehad! Ik hoop dat je nog een fijne tijd hebt in Nepal, en dat je weer veilig thuis mag komen.Liefs van oma

  • 25 Maart 2008 - 04:58

    Sushi:

    Jozers Mar, pas maar op daar met al die rare Van Goghs. Nu snappen we ook waarom ze daar allemaal zulke spleetogen hebben, want dan krijgen ze geen verf in hun ogen (oooooooo, Suus!). Het klinkt wel helemaal geweldig wat je daar allemaal meemaakt. Ben ook heel benieuwd naar foto's....heb je die ook? Veel plezier nog en keep us posted!

  • 26 Maart 2008 - 16:27

    Hilmalaya:

    Hi Marleentje, hoop dat alles goed gaat. Je hebt nu waarschijnlijk geen bereik ... Liefs! XXX

  • 29 Maart 2008 - 12:36

    Marion:

    Skupze op z'n brabants gezegd! Wat een verhaal, rare gozers die Nepalezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marleen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2016
Totaal aantal bezoekers 30871

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: