Eerste week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marleen Wiedhaup - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marleen Wiedhaup - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 Maart 2008 | Nepal, Kathmandu

Namaste!

Als ik dit schrijf, zitten er 3 vliegen in mijn linker neusgat, hoor ik 7003045 autos toeteren om absoluut geen ENKELE reden, komen er 5 heeeerlijke rasta-hippie-hapjes voorbij en ben ik helemaal in mijn element!

Ik zit nu in een paviljoenachtig cafetje in Thamel, de backpackerswijk van Kathmandu. Ik schrijf dit nu eerst met pen, want het is zenuwslopend dit direct te typen: grote kans dat je from scratch opnieuw mag beginnen. In Nepal hebben ze namelijk een probleem met de stroomvoorziening door een aanhoudend conflict met India. Ze hebben echter een creative oplossing, genaamd: ‘loadshedding’. Dit houdt in dat elk gebied/stadsdeel/deel van een straat om de beurt een aantal uren electriciteit krijgt. Inmiddels ken ik het (echter zeer ruim en flexibel genomen) schema een beetje, maar je er echt op voorbereiden kan niet. Het levert ook veel hilariteiten op als je in het pikke donker op zoek moet gaan naar je hoofdlamp, neem dat van me aan. Ik vind het echter weer bijdragen aan de charme van Nepal. Het lijkt alsof ik hier zo min mogelijk luxe kan verdragen.

Goed, over conflicten gesproken, Do not worry about me: Im safe. Ik ben gisteren terug gekomen van de Tibetaanse grens en ik heb geen enkel schot gehoord. (Hoorde gisteren van een Zweeds meisje dat ze over 8 dagen alle grenzen dichtgooien van Nepal…….kan ik hier lekker blijven!) Zaterdag in de vroege ochtend zijn we namelijk met een groepje Denen en Engelsen en onze opdrachtgeefster, Sam, naar ‘The Last Resort’, 12 km van de Tibetaanse grens, geweest om de locatie van het evenement goed aandachtig te bekijken…..
HOLY PARADISE! Te vet, te mooi…….. Het is een Safari Tentenkamp aan de overkant van een hele diepe canyon, over de Bhole Kosi river, die je met een hangbrug moet bereiken. Op de helft van de brug kun je Azie’s hoogste Bungee (160m) doen, en ik moet jullie stiekem toegeven: de eerste keer dat ik daar naar benee keek floepte er een mega harde: ‘OH, HELLLL NO’ uit mijn giegeltje…. (papa en mama moeten nu even oren en ogen sluiten..) Maar ik WIL m perse nog doen… Aangezien we daar ons evenement houden heb ik nog zat kansen. Ik zit alleen met mijn hyper flexible N.E.C., dus heb al een gesprek gehad met de bungee master en hij gaat me ‘trainen’. Goed we zien wel…..

We hebben 3 dagen in het kamp gezeten en het was fantastisch. Zo gigantisch mooi en sereen, maar ook gezellig en sociaal. Omdat er in Nepal een mega backpackers cultuur heerst maak je supersnel vrienden. Zo ook (of eigenlijk is dit een uitzondering) heb ik de afgelopen dagen de kans gehad met mijn Soulmate Tom from Brighton op te mogen trekken. Een freaked up hilarisch persoon met dezelfde kut-liedjes in zijn hoofd, (what would u do when ur son was at home, crying all alone on the bathroom floor, ‘cause he’s hungry and the only way to feed him is to sleep with a man for a little bit of money and his daddy’s gone… hoe KOM je erop), en een vergelijkbaar flexible lichaam. Helaas is hij nu naar India vertrokken, maar (papa mama oren dicht) ik ga m achterna reizen. Hij gaat nu iig 4 maanden Z-O-Azie en New Zeeland. Ik ga het uitzoeken wat mijn opties zijn. (Even voor de goede orde, we zijn geen lovers). Maar het was bizar…heb nog nooit binnen zon korte tijd zon band met iemand opgebouwd…..

Nu zijn we weer ‘thuis’ in noisy, polluted maar fun Kathmandu en gaan we weer als een dolle de voorbereidingen treffen voor ons event; ‘Wicked Wonderland’. We gaan op talentenjacht, de kostuums en aankledingen aanschaffen etc. Gisteren zijn we op bezoek geweest bij een van de beste muziekscholen van Nepal, super vet. (of, zoals mijn reisgenoten zouden zeggen; kapot vet)
Inmiddels hangt mijn poster (WAT een gedoe kwam daar nog bij kijken, op en neer naar een design studio in een te uit-een-ander-vallende taxi…) in de stad en gaan we vanavond flyeren.
We hebben hier al veel –voor ons evenement- waardevolle contacten opgebouwd in de muziek, dans en theaterwereld.
Vorige week hebben we een press-release geschreven en die zal ook snel de deur uitgaan. Echt raar dat we hier zijn om te werken, geef mij deze baan forever!!!!!!

Nu even over de groep: We hebben dus Yasir (Baboon, Potato), Nina (Eggplant. Chipmunk), Ali (Mole, Refried Beans), De hilarische Keoma (Confused Camel with a split personality), Sami (Pea, Fish), Irja (labrador en sellerie) en ik (Pumpkin en Racoon) en we all get along great! Echt een hele leuke, gezellige, multi gedisciplineerde (dans, zang, dj, fotograaf, actrice) melting pot. Veel hilariteiten en slappe lach.

Het event is dus over anderhalve week . Daarna gaan we met zn allen naar Chitwan National Park en Pokhara en ga ik in mijn alleentje Trekken, richting de Himalaya. (De anderen trekken trekken niet, hihi leuke woordgrap, wat kan ik dat toch goed) Gisteren ben ik naar een ‘reisbureau’ geweest en hebben we een hele mooie route uitgestippeld naar de Himalaya, vanaf Kathmandu. Vrees niet Vaders, Moeders en ander ongerust gespuis, ik ga met een Personal Guide. Onderweg loop ik de Buddhistische route en kom ik langs veel ‘Stupa’s’. Zodra ik alles in detail weet, zal ik jullei dit melden. Zowiezo zal ik vanaf u wat vaker typen, maar de eerste post is immer moeilijk. Zoveel indrukken, gevoelens en ervaringen, je ziet er dan tegenop deze in een kort verhaal samen te moeten vatten. Daarnaast had ik niet vaak beschikking tot internet/electriciteit……

Ik ben hier echt vreselijk happy (Indonesia-style, papa, mama, Rollie en Koeny!). Ik blijf waarschijnlijk hier en ik trouw met mijn Nepali Lover; Sishir!

Lieve kinders, ik mis jullie wel heel erg. Vooral Papa en Mama: jullie zijn de liefste, leukste en most supportive ouders van de heeele wereld en ik zal heel voorzichtig doen…..en Rollemans en Koenesteijn (love u be safe)

Maar heimwee: HO MAAR!

Ma-lai Nepal man par-cha….
Tot snel dan maar weer!

xje Marleen
ps: laten jullie berichtjes achter? Vind ik leuk!

  • 19 Maart 2008 - 10:17

    Daan:

    Hola Marleen-reist-over-een-paar-weken-alleen,

    Wat een verhaal! Holy crap! Klinkt echt te leuk! Maar af en toe ook spannend! Gister tijdens jc-eten kwamen we tot de conclusie dat Nepalezen een hoofd als een hamburger hebben, alleen spreken we niet uit ervaring. Klopt onze conclusie een beetje?

    Ben erg benieuwd hoe Wicked Wonderland gaat zijn! Maak vooral ook veel foto's! Ook nog van de rest van de groep. Ik moet echt lelijk Ali op foto zien!! haha!

    Heel veel plezier nog en wees voorzichtig! Ook met het achterna reizen van mannen! ha! Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen! Adios!

    Kus Daan

  • 19 Maart 2008 - 10:30

    Irientje:

    Ola chicages!

    Wat een mooi verslag en wat een verhalen!!!! Ben heeeeel benieuwd of je gaat bungy jumpen, ik zou het gewoon doen, durfal die je bent ;)

    Maar heb je foto's van de groep, vind de namen echt al te hilarisch namelijk! Zitten er mooie exemplaren bij ;) En zo gaaf dat het Wicked Wonderland event al over 1,5 week is! Heel veel succes en plezier en geniet je reistripje naar de Himalaya!!! Ben benieuwd naar de foto's!

    En pas op met oversteken van de grens ;)

    Kus Irientje

  • 19 Maart 2008 - 11:02

    Mama:

    Hi lieve Marleentje. Heb zitten smullen van je verslag! Lijkt trouwens erg op mijn vakantie-avonturen vroeger in Ouddorp (alleen bestond er helaas toen nog geen Bungiejumpen). Ik ben natuurlijk heeeelemaaaaaaal NIET ongerust of zo ..... hmmmmm. Heb alle vertrouwen in je en in je geweldig goeie intuitie. Geniet maar lekker. Kus!

  • 19 Maart 2008 - 11:08

    Esmee:

    Zo Marleen, dat klinkt allemaal super! Bungeejumpen, dat je het durft, maar tof zeg, heb je wel een super mooie kans voor! (Sorry papa en mama van Marleen...)
    Super leuk ook dat je zoveel nieuwe mensen zo goed hebt leren kennen, dat is wel de charme van het in je eentje weggaan (vind ik iig uit ervaring!)
    Muziek event klinkt ook echt heel leuk, maak er wat moois van! Komen er veel mensen spelen en ga je zelf ook nog even staan? ;)
    Kijk je uit dat je niet in Nepal of Indonesie blijft? :roll:
    Nou, maak er iig wat moois van, geniet er van! Maar zo te lezen doe je dat al en komt dat ook wel goed...
    xxxxxxxxxxxxxxxx uit Engeland

  • 19 Maart 2008 - 11:25

    Sietske:

    He Marleen, dacht ik een stoere column van Dennis van der geest te lezen over zijn Tibet-avontuur en zijn mening als Olympisch sporter over de gang van zaken daar op dit moment , blijk jij daar NU te zitten !!
    Voor welk bedrijf zit je daar?
    Gaan jullie een soort X-games organiseren ?

    succes !!
    liefs
    je oud-huisgenootje
    siets

    www.ministerievanartiesten.nl


  • 19 Maart 2008 - 14:17

    Monique Renirie:

    Lieve Marleen ik vond de ondernemeing van Kevin al spannend in het begin, maar hij kan niet tippen aan die van jou.
    Geniet van al die geweldige ervaringen en ik kom wel naar de bruiloft als je met je Nepalese lover trouwt lijkt me wel leuk
    Liefs Monique

  • 19 Maart 2008 - 15:03

    Saskia :

    Wat een belevenis Marleen! En wat een leuk verslag. Ben wel blij van je te horen, want eerlijk gezegd maakte ik me wel een klein beetje zorgen, al weet ik dat je niet in 7 sloten tegelijk zult lopen. Maar 1 kan ook al teveel zijn! Ik wacht vol spanning op je volgende bericht! Lotje heeft zondagmorgen 3 kittens gekregen. Ze zijn superlief! Ik zal je een foto mailen.

    Veel liefs, Sas

  • 19 Maart 2008 - 15:35

    Marion:

    Wat een vet verslag...Ik zou er ook wel willen zitten, maar ja..Was die hangbrug zo'n enge wiebelbrug, zoals je alleen maar in films ziet? Oei oei, daar zou ik met mijn hoogtevrees nóóit overheen durven. Ik vrees overigens ook dat de Himalya wat dat aangaand voor mij toch een volkomen verkeerde omgeving is. Ik vind de Eiffeltoren en de Dom al erg :-)
    Nou geniet héél erg en laat die Nepalezen maar daar, te veel cultuurverschil ;-)

  • 19 Maart 2008 - 17:44

    Koenesteijn:

    Klinkt weer super, zusje. Ga je ook sms dobbelspelletjes spelen met die hypermobiele gast? Laat hem wel mij even bellen voor een check voordat je hem achterna gaat.

    Alles lekker hier, ben nu in Londen. Nou ja, londen, ik ben in Crawley vlakbij Gatwick airport. Heerlijke bruine bonen en pie voor de lunch.

    Love you, doe voorzichtig, Koenraad


  • 19 Maart 2008 - 17:46

    Koenraad:

    Waarom heb jij trouwens wiedhaup.waarbenjij.nu? Dat is van mij!

  • 19 Maart 2008 - 20:15

    Astrid:

    Wat ontzettend leuk dat wij mee kunnen genieten van al je belevenissen daar! Ga lekker genieten, maar pas goed op jezelf, sprak je ouwe tante je toe! Hahaha, dat soort tripjes hadden wij vroeger inderdaad niet, hè Hilma?
    Marleen, geniet en hou ons vooral op de hoogte! Liefs en groetjes, van ons allemaal.
    xxxxxxxxxx

  • 19 Maart 2008 - 21:09

    Estelle:

    Hoi Marleen,
    Wat een belevenissen! Ik weet nog niet prcecies wat wicked wonderland inhoudt maar daar zal ik je moeder eens over uithoren. Hoe 'oefen' je trouwens met bungee jumpen? Eerst 5 meter en dan steeds meer, haha...

    Heel veel plezier. Ben benieuwd naar je volgende verhalen.

  • 20 Maart 2008 - 01:08

    Bert:

    hello
    leuk te lezen dat je het goed stelt in nepal
    in kathmandu moet je es redpanda bezoeken
    www.redpandas.info
    ne megaaaleukplaatsje
    groetjesss

  • 20 Maart 2008 - 07:50

    Vallibule:

    Marrie! Wat een vet leuke verhalen; ben helemaal jaloers! Ben heel benieuwd of alle voorbereidingen voor het feest goed lukken en dan Wicked Wonderland zelf; olé!
    Ik had gister laatste dag bij ICM, heb wel even een traantje gelaten hoor! Ze waren zo lief allemaal!
    Nou scheet, have fun, doe voorzichtig!
    Kussen

  • 20 Maart 2008 - 15:55

    Hmmmeth McGraw Gates:

    Timmmeth!
    Wel een beetje saaie bedoeling daar he?
    Als de verveling echt zou toeslaan dan wil ik wel je pen-vriendin worden en kan ik je een beetje entertainen met Nederlands nieuws. Want terwijl jij daar in alle rust en veiligheid zit (de toeters en vliegen-terror daar gelaten) neemt de dreiging hier toe en vliegen de gunshots ons hier om de oren met de in de lucht hangende film van ome Wilders ;)Count your blessings baby!
    Ik ben overigens echt heel benieuwd naar het TRAININGsprogramma dat die bungy-jump-dufus voor je heeft opgezet (is het toevallig de gerenomeerde 'keep your fingers crossed'-training? Veel goede verhalen over gehoord). Well if you go, buckle up with Jesus and grab me some easter eggs while you're down there.
    Nou miss you en ben geoccupeerd met jaloezie, ik wil op je feestje staan! Wicked wicked, Wonderland is massive! Please maak veel foto's, van alles! En zet dat doorreisen maar weer uit je hoofd, je komt gewoon netjes op de afgesproken dag weer terug :-(
    Love you, take care lil'buster and kick some party-butt.
    Ein ganz grosses schmuz, ieuweth BFG

  • 20 Maart 2008 - 18:46

    Papa:

    Benieuwd naar je verslag over je tweede week. Zal het dan gaan over je achtervolging van je kapot vette Soulmate Tom naar India, of over het bungelen aan een touw boven de Bohle Kosi River, je trekking door de Hilmalaya (geestig!)of misschien wel je onvergetelijke huwelijk met Sashir?
    Behoorlijk wicked allemaal, daar in de Nepalese wonderland! Geniet, maar pas op met oversteken in Kathmandu en op nog een paar andere zaken.
    Veel liefs, papa

  • 21 Maart 2008 - 08:28

    Aukert:

    Jeemig, ik zit hier aan m'n bureaustoel genageld en m'n zojuist gehaalde vanilla latte is ondertussen koud...WAT een avontuur! Helemaal exciting! Nodig mijzelf bij deze ook graag uit voor je wedding in Nepal. Maar importeer je future Nepalees dan wel daarna op de feministische wijze into Holland, want je hebt mij immers beloofd hier in Amsterdam te wonen en ben heftig voor je aan het jobhunten...Je Nepalees kan ook hier aarden, we hebben zelfs een Nepalees restaurantje!

    Geniet en met klaterende regen uit het raam hier op de Herengracht, ga ik weer aan de slag...gats, wil ook exotisch weg!

    Kus,
    A-town

  • 21 Maart 2008 - 10:53

    Ro:

    Hallo Marleen! Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om een bericht achter te laten, want ik ben veel te jaloers op je!!! Wat cool allemaal man, geniet van alles wat je doet. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen. Zo'n event organiseren lijkt me ook echt iets voor jou.
    Verder kan ik het echt niet uitstaan dat jij een hogere bungee gaat doen dan die van mij in Nieuw Zeeland ;). Ik hoor het woord ""dobbelsteen" wel iets te weining terugkomen in je verhaal...
    Pas op jezelf, luister naar je vader en vergeet niet dat er ook nog een aantal soulmates in NL op je zitten te wachten (die ook wel een keer achterna gereist willen worden)! X

  • 21 Maart 2008 - 19:01

    Irma:

    Lieve marleen,

    jeah heb je site gevonden... wist eerst niet dat ik je hier kon vinden maar blijf nu zeker blij lezen, want ben zeer zeker benieuwd hoe het er aan toe gaan met je avontuurlijke reis!

    Doe het wel voorzichtig aan en geniet zou ik zeggen!!

    Veel liefs, Irma

  • 21 Maart 2008 - 22:12

    Mieneke:

    Hoi Marleen,wat spannend wat je daar allemaal weer meemaakt.
    ik kijk uit naar je volgende bericht maar doe je wel voorzichtig !
    Groetjes ook van Kees en Eric.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marleen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 30857

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: