Sinaasappeltjes oranje - Reisverslag uit Torre del Mar, Spanje van Marleen Wiedhaup - WaarBenJij.nu Sinaasappeltjes oranje - Reisverslag uit Torre del Mar, Spanje van Marleen Wiedhaup - WaarBenJij.nu

Sinaasappeltjes oranje

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 April 2005 | Spanje, Torre del Mar

Zo zo, die tiet vliegt weer voorbij! (papa, ik weet het zeker....made you look!)
Toch, door de ervaringen, lijkt hij stiekem ook soms wel weer langzaam te gaan!
Ik woon al weer bijna twee weken in mijn nieuwe appartement en ik moet toegeven, mijn Belgisch springt erop vooruit.
Zo zeg ik tegenwoordig bijvoorbeeld, in plaats van schoonmaken, kuisen en als ik ergens geen zin in heb, roep ik heel rap: MANEEEEE, ZOTTEKE, DAAR HEB IK GEEN GOESTING IN! Zo zijn nog meer voorbeelden te bedenken, maar die komen binnenkort in de voorpublicatie van mijn nieuwe boek :´Hoe overleeft ge een Jefke´

Verder gaat alles hier lekker z´n steegje. Hetgeen ik wel ernstig betreur, en, het feit dat ik dat betreur, betreur ik eigenlijk nog meer, is dat ik Koninginnetjesdag moet missen! Ik wil met Valesca in de Spin, of the Breakdance en ik wil mijn oranje tuinbroek aan en een NL-tattoo op mijn voorhoofd!!! Ik heb al mijn Nederlandse vrinden ook enthousiast toegesproken om het hier te vieren, maar iedereen bedenkt een ander excuus...

Bien, een stukje echte cultuur nu: Ik woon dus nu in Velez-Malaga, wat echt een stad is voor de Spanjaarden. Waar in Torre del Mar de woorden Yes and No nog wel bekent zijn, zijn ze dat hier dus niet. Toch, met mijn creatieve woordenschat, heb ik gewoon al vrinden weten te maken in Velez! Nou niet lachen hoor, want ik ben der echt best trots op, maar een opa die de carrousel draaimolen bewaakt, in het park tegenover mijn appartement, een schilder die ook altijd rond acht uur zijn koffie haalt bij de plaatselijke stamkroeg, en de meneer die de straten schoonveegt! En ik praat me toch als een dolle met ze , hombre! Ze zeggen me vriendelijk gedag! Toch is het soms wel echt wennen dat ik niet kan communiceren, ik maak de guitigste dingen mee. Ik ging laatst een video huren, en die hombre bleef maar Spaans lullen dus ik maar si si si vale vale si si (dat heel indrukwekkend klinkt) zeggen, liep ik uiteindelijk naar buiten met een elektronische chip, twee dvds, een prullenbak en 11 euro minder, ik snapte er niks van!

Dit weekend was weer top. Ik ben niet naar Malaga gegaan, maar vrijdag en zaterdag gewoon in Torre uitgeweest. Zaterdag hebben we eerst Rubens verjaardag gevierd op het strand, met wijntjes en vuurtjes en , muy muy alto, een gitaar. Ik zal er wat pics bij plaatsen ter illustratie en frustratie...Daarna zijn we het nachtleven ingedoken en vervolgens het ochtendleven.. Zondag beetje bijgekomen en Spaans geleerd. Muy bien!
Gister ben ik vergiftigd in de Engelse pub waar we altijd voetjesbal kijken door een schroefdop wijn, minder fijn.

Het werk is nog steeds erg plezant, zit al helemaal in de Human Resource wereld, vind het best leuk eigenlijk. Het is een geheel nieuwe ervaring. Ik leer veel, ook omdat ik de enige Recruitment Manager ben en zo dus best in het diepe word gestort. Ook leuk is, ik schrijf advertenties in diverse talen, van het Fins naar het Turks en op de terugweg nemen we ook Noors nog even mee, het gaat me allemaal goed af.. Nu het Spaans nog, zo maar weer even een praatje maken met Paco, mijn surrogaat opa van de draaimolen. Misschien mag ik wel een gratis ritje doen, en dan sluit ik mijn ogen en doe ik stiekem net of ik met Val in de Spin zit op koniginneltjesdag!

Er vloog weer een tiet voorbij, want ik ben vergeet bekant mijn lunchafspraak! Ik zeg Ta Luego (Andalucia Slang) en ik vind jullie allemaal muy lief! En Paula, tot over twee weken!

• 27 April 2005 - 12:46

Marleen:

Adres>
    Calle Molino de Velasco 16, 5ºE1
    29700 Vélez-Málaga
    España

• 27 April 2005 - 15:06

Ralph:

mooie verhalen weer, jammer dat ik ze niet meer meemaak, zou zeggen ga zo door en check je later weer
    x

• 28 April 2005 - 08:38

Papa Koen:

Uw plezante bericht is goed toegekomen en heeft ons aangenaam verrast!Jammer dat je Spaans nog wat op je Turks achterloopt, maar een extra prullemandje is nooit weg.
    Liefs, P.

• 28 April 2005 - 22:34

Anoniempje:

twee stieren staan in de wei, zegt de ene, HOLLLAAAA, zegt de ander, hou je bek man, koeien kunnen geen spaans

• 02 Mei 2005 - 08:54

Onzeker Steenbokje(21):

Lieve Marleen,
    Ik heb gisteren met een meisje gezoend op de parade, ben ik nu zwanger?
    x van een onzeker steenbokje

• 02 Mei 2005 - 09:34

Dr Z. Wendelaar:

Lief onzeker steenbokje,
    Ik raad je aan naar je huisarts P.D.O. Fiel of Dr. Hans in 't Broekske te gaan! Hij zal waarschijnlijk aan je vragen je broekje uit te trekken, maar dat is normaal! Verder, als die puisten rondom je mond nog groter worden, zal ik even naar Dr K.N.I.J.P. McPuist gaan! Doe kan je krentenbroodgezicht weer omtoveren naar een halfje knipwit! Misschien moet je het wel tegen je ouders vertellen! Sterkte onzeker Steenbokske!
    Dr. Z. Wendelaar

• 03 Mei 2005 - 13:17

Himpeke:

Hi Liefje, wat een prachtig verslag! Klinkt allemaal mui bien. De keuken is bijna klaar, strak plafonnetje met hallogenekes. Ik mis je! Dikke kus...

• 08 Mei 2005 - 19:11

Himpeke:

Dank voor je lieve berichtje voor Moederdag; ik mis je nu extra hoor. Feyenoord ook nog verloren....SHIT SHIT!

• 09 Mei 2005 - 14:09

Paula:

En nec heeft gewonnen!
    Hey mar, heb je donderdag tijd? anders kom ik wel even langs..kijk maar. xx