Rhino's, Fantjes! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marleen Wiedhaup - WaarBenJij.nu Rhino's, Fantjes! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marleen Wiedhaup - WaarBenJij.nu

Rhino's, Fantjes!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 Maart 2008 | Nepal, Kathmandu

Lieve Allemaal,

Zo leuk weer, jullie reacties! Nou: er is weer heel wat gebeurt……

Ik ben drie dagen naar Chitwan geweest. Met de ‘bus’. MIJN GOD. Ik moet je zeggen; ik had precies een half uur geslapen voor dat ik de ‘bus’ inmoest. Ik dacht; Ik slaap wel in de ‘bus’. Dit was de grootste misvatting sinds mijn verliefdheid op Marc Overmars. (Ja echt he?????) 16 keer is mijn hoofdprint in het ijzer van het plafond geslagen. 6 uur lang. Maar, ellek nadeel heb z’n voordeel: ik heb ontzettend genoten van de meest mooie bergen, rivieren, badende mensen, begroeingen etc. Echt jongens, Nepal is zooo godsgruwelijk mooi! Na 6 uur mezelf knockout te hebben geslagen met mijn eigen borstpartij kwamen we aan in Chitwan Nat. Park. Ik,. Sami, Nina en Irja.

Nepal beslaat slechts 0,1 % van de hele aardbol, maar huist 10 % van ‘s werelds vogelsoorten. Chitwan is de beste plek deze te spotten en Maart tm Mei is Breeding Season. Impressive toch? Maar, helaas trekt ‘Bird Watching’ me net zo min als ‘Horse Whispering’ of ‘Koe Knuffelen’ (sorry Ro), dus voor mij geen verrekijker.

Ook is Chitwan de beste plek om de meest mismaakte insecten in, op en onder je lichaam te spotten. Nina is werkelijk als de dooooood en toe ben ik gewapend met een veil (!) een ENURREM kruipend EN vliegend object te lijf gegaan om vervolgens al gillend en rennend in het water te springen omdat ik under the impression was dat hij achter me aan kwam voor wraak. ( Turbulent: Lauris style zeg maar)

Ook leuk waren de Buffels die in schutkleuren je achter de stuik stonden op te wachten om vervolgens met veel humor: “BOE” te roepen. Boe yourself, stupid wannabe cow!

Jongens, even serieus. Wat ik daar gedaan heb was echt he-le-maal het einde: Daar komt ie:
Ik heb een olifant in de rivier gewassen en ermee gezommen. Echt zoooo vreselijk gaaf. En dan klom ik steeds op hem, en dan gaf je een seintje en dan lanseerde hij je zo de rivier in! Echt zo indrukwekkend. Kijk, Olifantje rijden is leuk, maar dit sloeg werkelijk alles. Over olifantje rijden gesproken: We hebben op de olifant op 2 meter afstand van een groep Rhino’s gestaan! Waaaauuuuuuuw! Super vet. Met kleintjes ook, en de moeder rende niet eens weg! Toen, jullie kennen me, wou ik natuurlijk weer perse op het hoofd van het Fantje gaan zitten. Dat mocht. Ik zat erop. Ik kreeg een stok in mijn hand. Ik dacht, come, lets go! Maar, hahaha, toen liep de olifanten meneer opeens weg om vervolgens in een kano te stappen en de rivier over te peddelen. Ik zo; ‘Ehmmm, meneer! Ik weet niet hoe je een olifant stuurt weet je!’ Dus ik zat daar maar: AHUN! AHUN! (Turbus!) Hahaha echt hilma-larisch. Ben uiteindelijk wel thuis gekomen op het fantje…..

Ik heb er weer meeeeega genoten echt. Zo mooi. En die Rhino’s; echt bijzonder. En het Fantje-zwemmen!

Over mijn gezondheid even nu: Mama Saskia, ik heb je medi’kit nog niet nodig gehad en heb ook nog geen last gehad van mijn rug, polsen of N.E.C. of iets wat op dat laaste zou kunnen rijmen. Nee, op een nachtje ijlen na, zou ik kunnen zeggen dat het top gaat. Alleen een beetje heeeeeel erg last van slaapgebrek.

Een van de grootste aantrekkingskrachten van reizen en het zien van verschillende culturen, voor mij, is dat je in feite de gelegenheid krijgt je eigen cultuur opnieuw te ontdekken.
In Nepal, is het leven voor de meeste inwoners heel hard. Maar ondanks het gemis van Materiele voldoening, heeft Nepal dezelfde kwaliteiten als menig ontwikkeld, Westers land.

In Nederland ben ik best wel een ‘uptight B*tch’ soms, maar tot nu toen, elke keer als ik in Azie ben, en dan ook ‘echt’ in Azie ben, gebeurt er iets met me. (Net zoals als ik in Amerika ben er ook een aardverschuiving plaatsvind, maar dan de andere kant op. Ik ben een dualist). Ik ben hier gewoon volmaakt gelukkig! (En ook nog eens mega verliefd)

Jullie weten allemaal , door mijn constante geblaat, dat ik, dankzij Koen en Himpeke, in mijn relatief korte leventje, heel veel mooie, bijzondere plekken en landen heb mogen aanvinken op de wereldkaart. Indonesia staat al jaren lang op 1 en er gaat geen dag voorbij dat ik daar niet aan terug denk. Well: Nepal’s gonna join Indo right there at the top!

Nepal is echt uniek. Ondanks dat het officieel een Hindu-land is, is Nepal in de praktijk een prachtige mix van Hindu en Buddhistische geloven en ‘actions’; alles loopt hier in elkaar over. Het is hier ook moielijk de twee uit elkaar te halen. Misschien omdat er zo weinig Religieuze spanning is en omdat religie geen rol speelt in de politiek.
In Katmandu zag ik bijvoorbeeld Hindus en Buddhisten bidden in dezelfde tempel. Je ziet hier veen Tibetaanse monniken en heb tijdens een ‘gebed’ mee mogen mediteren! Super echt. Heel indrukwekkend en verrijkend.
(Strictly speaking is het Buddhisme geen geloof, maar een manier van leven, ze aanbidden geen god, maar een systeem van philosofie en ‘mores’ .‘b’vo)

Nu snel nog even wat over Sishir. Kan het toch niet voor me houden, sorry. Ben gewoon echt rete-verliefd. Hij is 27, Buddhist (ja hij was ook een monk), DJ, heeeeeeel knap, met een staart hahahah, heel lief , slim en grappig en hij heeft een motor (Papa: Mopet, motorfiets, vlakje, stufje, plateautje).
Ik zit momenteel met zweet in de handjes want: vanmiddag gaat hij me waarschijnlijk voorstellen aan zn mama! Haaaaaaaaaaaaaahahahahaha jongens! Wat een grap weer!

Nu over het event: Pffffff stressy hoor! Het is al overmorgen. Iedereen in druk in de weer met oefenen, flyeren, decoratie kopen etc. Gisteren avond hadden we een interview met een tijdschrift en vanochtend een fotoshoot. (Ehmmmmm-eth: een chronish slaapgebrek en drie/vier/vijf/misschien wel 18 dagen dezelfde mascara op hebben en de nacht ervoor 20 liedjes gezongen te hebben in de Karaoke bar levert GEEN mooie fotos op……)

Ik ben beniewd hoe het gaat worden! DJ Sishir en Turbulady gaan in ieder geval loooooooooosssssssssssssss! Ik moet ook nog een buikdans act doen en een improvi-toneelstuk. Sami is nu druk met een band aan het repeteren en Nina met een dansgroep. Mijn volgende bericht zal alles over het evenement verslaan! Morgen vertrek ik al richting ‘the last resort’ met Ali om alle voorbereidingen te treffen.

Ik moet nu kappen want ik moet opzoek gaan naar een slaapzak voor mijn trek. En decoratie kopen en flyeren en dan toch ECHT eindelijk weer eens douchen want dat kan ECHT niet meer. Hihi.

Miss jullie nog steeds, maar again: ik. wil. hier. niet. meer. weg.

Kusjes op jullie besneeuwde hoofdjes

Marleen

Ps 1: Lieke: ‘I am walking down the himalaya with your Nike’s on,
I am walking down the Himalaya with your Nike’s on. Lalalalala, Lalalalala
Ps 2: Vallemans: Heeeeeeeeeeeel veel succes alvast met je nieuwe job. Wat was er op de tv dan!? Mis je!
Ps 3: DAVID! Thanks for ur post!
Ps 4: Koenraad: Heb je gewonnen met eitje-zoeken? Ik hoop het want Roland is stom.
Ps 5: Celinha: I like big Germans and I cannot lie, all u other ‘me broers’ cant deny!miss u pooty!
Ps 6; Daan! Kom je op mijn feestje?
Ps 7; OMA! LEUK!

  • 27 Maart 2008 - 06:45

    Saskia :

    Verslaafd als ik ben, zit ik om 7.30 alweer achter de PC. Om eerlijk te zijn zat ik er voor zevenen al achter. Eigenlijk wel triest. Maar goed, nu ben ik lekker de eerste die je verslag heeft gelezen! :-) Is het toch nog ergens goed voor! :-)
    Fijn om te horen dat je mijn kadootje niet hebt hoeven gebruiken. Volgens mij was dat ook de afspraak, maar correct me if I'm wrong. Het was meer als afschrikking bedoeld. :-) Grappig hoe je beschrijft wat Azie en Amerika met je doen. Ik ervaar dat precies zo. Als ik ergens in mijn latere leven zou willen overwinteren is het Azie. Het voelt alsof de mensen daar met de vaak beperkte middelen die ze hebben, wel echt leven. In tegenstelling tot ons vaak hectische en opervlakkige gedoe.
    Kun je geen foto van Sishir op de site zetten? Ik vind dat wij toch minstens een adviserende rol mogen hebben! Als pleegmoeder moet ik toch het volgende hierover zeggen: GO FOR IT! GENIET ER VAN! VERLIEFDHEID IS HEERLIJK! Maar doe in hemelsnaam voorzichtig! Ik weet niet of mijn kit ook voor dit soort situaties toereikend is, maar je weet wat ik bedoel.
    Heel veel succes en plezier met het evenement en tot mails!
    Sas

  • 27 Maart 2008 - 07:25

    Hilmalaya:

    Lieffie! Leuk dat je net belde, al voor ik je bericht goed gelezen had. Het is duidelijk dat je verschrikkelijk aan het genieten bent.... zo hoort dat ook. Maar blijf alles in perspectief zien he!? Succes met het event en pas weer goed op jezelf. Nu met Nano naar de Dierenarts voor "je-weet-wel". Hij zit hier op schoot, dus ik kan niet alles schrijven. Pas op voor de Buffel, dikke knuffel!

  • 27 Maart 2008 - 07:43

    Irientje:

    Liebling!!! Wat een geweldige verhalen weer! Heb 2 mails in ene gelezen. Mijn mama was zaterdag jarig, dus toen niet gekeken. Je krijgt heel veel liefs van haar! Echt fantastische verhalen!!!! Ben jaloers m'n kind! Hoe is het weer daar eigenlijk, lekker tropisch? Bij ons heeft het flink gesneeuwt, te bizar! Vooral het olifantje rijden en voeren lijkt me zoooooo topperdeflop!!! En ik weet zeker dat de mama van Sashir je met open armen ontvangt!!! Zolang je maar niet gaat trouwen met hem en daar blijft, dat kan ons kikkerlandje niet aan hoor :) Je mag natuurlijk wel buddhist worden, geen probleem ;) Geniet ervan mopsje flopsje!!! Kijk uit naar je volgende bericht! Heeel veel liefs, Irientje

  • 27 Maart 2008 - 08:36

    Kaat:

    Wat een epistel weer! Rijp voor de AKO lijkt me!
    Het klinkt allemaal fantastisch. heel veel plezier en succes (ook met mum-in-law!)
    Geniet ervan meis!
    Kus van Kaat

  • 27 Maart 2008 - 09:29

    Daan:

    Haha, laatst stond er ook een foto in de krant van die verf-fights, en die zag er echt hetzelfde uit als die van jou! Erg kleurrijk! Gelukkig gaat het goed met je N.E.C., hier gaat het N.E.C. iets minder, met een schrale positie van nummer 11. PSV staat nog steeds bovenaan. Da ge da wit! Tenslotte moet je daar ook op de hoogte zijn van het Nederlands voetbal. Vanavond komt een collega bij me Wii'en en die ga ik aan Fles koppelen. Na vanavond zal ik je updaten of er een klik was of niet. Voor nu zeg ik: Vette match!! Ok, nu ga ik weer een actieve houding aannemen bij de Verloren Jongens!

    Toi Toi Voske!! XX

  • 27 Maart 2008 - 11:20

    Esmee:

    Marleen, dat klinkt allemaal zooo goed en mooi! Super dat je het allemaal zo mee maakt, met olifanten zwemmen, ik ben JALOERS! Dat wil ik ooook! Jammer dat Engeland deze kwaliteiten helaas niet aanbiedt :doubt: Geniet er van, al doe je dat overduidelijk met volle teugen!
    Heel veel liefs uit Engeland xxx

  • 27 Maart 2008 - 11:26

    Ro'tje:

    Ja klopt ja, Roland is stom.

    Hij heeft inderdaad gewonnnen.

    Ik tweede..

  • 27 Maart 2008 - 13:27

    Betty:

    Hoi marleen,
    Leuk dat ik ook mee mag genieten van je avonturen. Veel plezier en pas goed op jezelf !

  • 27 Maart 2008 - 13:27

    Betty:

    Hoi marleen,
    Leuk dat ik ook mee mag genieten van je avonturen. Veel plezier en pas goed op jezelf !

  • 27 Maart 2008 - 13:27

    Betty:

    Hoi marleen,
    Leuk dat ik ook mee mag genieten van je avonturen. Veel plezier en pas goed op jezelf !

  • 27 Maart 2008 - 13:58

    Eierzoekkoning:

    Zusje,

    Ik heb inderdaad gewonnen met eieren zoeken! Jij was er natuurlijk niet...

    Kus, Koenraad

  • 27 Maart 2008 - 17:48

    Mieneke:

    Lieve Marleen,Heel veel succes met het evenement, en met je buikdance act.
    Veel liefssss

  • 28 Maart 2008 - 10:30

    Papaver:

    Buddha bleef jarenlang rustig onder een boom zitten nadenken. Niet precies wat jij daar allemaal uitspookt. Je schrijft er prachtig over(meen ik!), maar ik word er wel wat onrustig van. En een beetje ongerust, maar hilmalaya, je pleegmoeder en je schijnzusje hebben je al tot de orde geroepen. Lekker kopje boterthee gedronken met je aanstaande schoonmoeder?
    Ben overigens natuurlijk reuze benieuwd naar het evenement! Een hypermobiel buikdansje zal je ongetwijfeld goed afgaan.
    Heel veel succes en doe voorzichtig. Love u! xxx, pp

  • 29 Maart 2008 - 12:42

    Marion:

    Zullen we Wilders eens naar Nepal sturen?? Daar kan hij wat leren.
    Blij dat je zo geniet.

  • 29 Maart 2008 - 14:10

    Vallibule:

    Je verhaal klink top! Mijn reactie lees je in je mailbox! wel lezen dan he!xxxxxxxxxxx

  • 31 Maart 2008 - 09:20

    BFG Fo'sho:

    Krijg nou het gruwel, zit ik in mijn mailbox een oud mailtje te zoeken, zie ik in ene dat jij alweer een update hebt gestuurd, buuuu! Over het hoofd gezien.
    Maar wat een pracht en praal weer, als je trouwt met sishir krijg ik dan wel een eigen kamer in jullie huis? Heeft tarkan daar niet ooit een liedje over gezongen ai jakkelarsan tullerardardan, ai jakkelarsan SISHIRip, misschien kun je het eens voor hem zingen met je gouden keeltje. Ooh maar het event is nu geweest dus ik denk dat we snel weer verslag krijgen, ben ganz benieuwd en mis je heel verschrikkelijk.
    Even update van hier: efteling heeft mijn presentatie weer met twee weken uitgesteld wegens ziekte van de media-manager en die moet erbij zijn. Pffff. Zo ben je weer op de hoogte van al mijn spannende belevenissen ;)
    Nou ik wacht met spanning je volgende bericht af, zal het niet over het hoofd zien. Zorg je wel dat je heelhuids en bijtijds terugkomt voor een Goffertpark concertje? Love you mon timmeth. X!

  • 31 Maart 2008 - 09:23

    Annemarie:

    Lieve Marleen,

    Ik volg je avontuur op de voet, ga zo door! je Rotterdam fan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marleen
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 30867

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: